tiistaina, tammikuuta 3

Tvåvägskommunikation

- Jag skulle inte göra det här så här.
- Så bra att det inte var du som gjorde det då, utan jag. Jag tycker det där är riktigt bra.
- Men jag tycker att du ska göra det annorlunda, så här.
- Varför det?
- För att så har jag alltid gjort.
- Men det kräver massor med onödigt dubbeljobb och jag har ju redan gjort det där på mitt sätt.
- Jag tycker ändå att du ska göra som jag alltid har gjort.
- Men om du inte vill sända iväg det såsom jag gjort det, kan du ju göra om det själv då - på samma sätt som du alltid har gjort. Jag har redan sagt att jag har gjort det där på mitt sätt, som jag tycker är bra.
- Nä, jag vågar inte, jag är ju litet osäker på hur man egentligen ska göra de här.
- Men satan, varför har du då inte tagit reda på hur det ska göras - utan alltid bara gjort som du alltid har gjort och hoppats det är ok?
- Kan inte med datorn.

Människa, lär dig datorn - om du ska kunna den. Och om man är osäker så kollar och frågar man, och kör bara inte på och hoppas att ingen ska märka felen.

Comments:
första gången man utsätts för en "så har jag alltid gjort det här"-människa så försöker man INTE försvara sin åsikt eller resonera såsom man skulle göra med en vettig människa. nej, istället säger man obevekligt: "så har jag alltid gjort det här". man kan upprepa satsen oförändrat så många gånger som behövs.
 
Lähetä kommentti



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?