sunnuntaina, tammikuuta 8

Liikennesäännöt

You know när man ska gå igen om korsning med övergångsställe, och det kommer en bil från något håll som inte kan bestämma sig om den ska stanna eller inte. Hade tre sådana incidenter på min promenadväg i morse. Och jag blir bara så irriterad då förarna i de där bilarna, som gott och väl skulle hinna passera korsningen före mig om de bara höll normalhastighet, 20 meter innan korsningen saktar ner till gångfart och krypkör fram mot korsningen. Som gående är det helt omöjligt att säga ifall föraren har tänkt sig stanna i korsningen, och ifall man då kan gå iväg ut på gångvägen, eller om föraren möjligen tänker köra sakta igenom hela korsningen utan att stanna. Oftast stannar de faktiskt inte, utan man själv blir stående mitt på eller vid sidan av vägen väntandes på att metallsnigeln ska försvinna.

I alla fall jag ser nog ifall en brandröd bil närmar sig korsningen, och jag kan också själv se ifall den stannar eller inte. Den behöver inte krypköra i 3 km/h och stirra på mig för att jag ska märka den. Antingen stannar man eller inte, man bestämmer sig för endera. Men man försöker inte med någon halvmesyr som bara gör mig förbannad.

Comments: Lähetä kommentti



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?